A kezdet előtt

2010.02.03. 15:44

Megszólítanálak, de nem tudom, ki vagy... Ismerjük egymást vagy csak megálltál bámészkodni? Nem fontos, ellátogattál hozzám, akaratlanul vagy szándékosan, éppen ezért köszöntelek:

 

Isten hozott Guildenlenny Fényírdájában!

 

Dávid Csaba vagyok, de gyanítom, nem ezen a néven ismersz, ha egyáltalán ismersz. Egyeseknek Csaba, másoknak Csabi, egyre kevesebbeknek Csibe, de voltam már Dávid is. Aki a fotográfia apropójából, az indafoto.hu-n keresztül találkozott velem, vagy figyelemmel kíséri munkámat, annak talán a Guildenlenny név mondja a legtöbbet. 

Az oldal a fénnyel író ember műve, még akkor is, ha ez az ember épp csak az első betűk helyes megformálását tanulja. Tanulok és tanulmányaim gyümölcsét tálcán kínálom fel az ide látogatóknak. Válogass kedvedre! Ne orrolj meg rám, ha néha éretlen, ízetlen, férges vagy éppen túlérett gyümölcsöt találsz. A szájjal, mellyel megízleled, formálj szavakat: mondd el véleményed, kritizálj konstruktívan, láss el tanácsokkal! Kérlek, ne fojtsd magadba mondanivalódat. Nincs annál rosszabb, mint mikor a társadalmi normáknak engedelmeskedve vagy illendőségből hallgatunk, hogy aztán rossz szájízzel távozzunk.

Képekben és szavakban egyaránt beszélek. Hozzád fordulok, nem motyogok magamban, gondolataimat nem kiáltom feleslegesen a pusztába. Köszönöm, hogy meghallgatsz és mérhetetlen hálával tölt el, ha válaszolsz. Örülök a visszhangnak is, mely megerősít tetteimben, de ebből nem alakulhat ki igazi párbeszéd. Pedig ezért jött létre az oldal. A párbeszédért. Van közös témánk, miért ne beszéljünk róla?

Ami a történelmet illeti. A fénnyel íráshoz az érdeklődés mellett penna kell, e nélkül lehet bármilyen kreatív ötletünk, azt legfeljebb megfoghatatlan szavakkal tudjuk kifejezni. Az indíttatást Forrás Robitól nyertem, míg első pennámat, egy Olympus E-520 típusú digitális tükörreflexes fényképezőgépet, 2008. október 1-jén vásároltam. Azóta gyakorlom a fénnyel írást. Bár íróeszközeim többször lecseréltem, készletemet többször bővítettem - és ez remélhetően a jövőben is így lesz - eredeti érdeklődésem lángja továbbra is lobog: folyamatosan hódolok a fotográfia művészetének. Mint minden írónak, nekem is vannak kedvenc témáim. Ezek közé tartozik a hit megnyilvánulásainak, azaz a vallási kérdéseknek és a természetnek a megörökítése.

Műhelyem, melyet ma Guildenlenny Fényírdájának neveztem el, a gyakorlatban már rég megszületett, alapjait az indafoto.hu-n publikált képeim adták. Ez a kirakat. Időnként elmész előtte, az érdekesebb felvételeket megtekinted az üvegen keresztül, esetleg elolvasod a hozzájuk fűzött leírást is, végül folytatod utad. Most viszont lehetőséged lesz betérni az eddig zárt üzletbe, én pedig jó tulajdonosként megpróbálok mindenben a rendelkezésedre állni. Még közelebb kerülhetsz egy-egy művemhez, megosztom Veled személyes gondolataimat és ötleteimet. Amire pedig eddig nem nyílt lehetőségem: most megmutatom felszerelésemet és elkalauzollak digitális sötétkamrám legsötétebb bugyraiba is. Ne félj, azért nem olyan mély a nyúl barlangja...

Bocsáss meg a néhol már-már mesterkélt hangvételért, de igyekeztem a megnyitóhoz méltó, ünnepélyes hangnemben megszólítani Téged. Ha vetted a fáradtságot, és elolvastad gondolataimat, most értetlenül állsz a kezdetben világosnak tűnő kérdés előtt, ki is e sorok szerzője? Ismerős? Barát? Fotós? Gazda? Író? Betűvető? Vendégváró? Talán mind Én vagyok, talán az orrodnál fogva vezettelek végig... Neked kell utána járnod. Én adom a lehetőséget, a döntés a tiéd. 

 

(A képet 2009. március 15-én készítettem a madárdombi Szent Pál Templomban. Két freskórészletből fényképeztem össze, melyek a Nap, a Hold és a csillagok teremtését ábrázolják).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://guildenlenny.blog.hu/api/trackback/id/tr111726865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muske 2010.02.06. 11:44:38

Ismerős...:) Amúgy szuper kép, nagyon tetszik (kicsit olyan impresszionista hatású, ami miatt külön bejön nekem:) ). Örülök h te is csináltál blogot, csak így tovább, hajrá! És nyugodtan maradhat a blogom linkje, hátha így a tieden keresztül többen eljutnak hozzám is. :)

Guildenlenny 2010.02.07. 22:50:56

Köszönöm! És a látogatást is! Egy időben készültem egy Szent Pál templomos teremtéstörténet projekttel, csak aztán megrekedtem vele. Ez az egyik kép, ami elkészült. Nem szerettem volna addig nyilvánossá tenni egyik képet sem, míg nem készül el a teljes sorozat, aztán most úgy gondoltam, egyet mégis megmutatok, hátha nem is lesz semmi az egészből... Majd meglátjuk.

baráth 2010.02.10. 20:26:47

Szia Csabi!
Tök jók a képeid.Legelőször a Drazsi fotóit néztem meg. Tudod én állatbolond vagyok. nekem is vannak macskáim, sőt még Julival a sulis-cicákról is gondoskodunk, ha valami "ehetetlent "adnak az étteremben.
Az egyházi képekről annyit, hogy jó szemmel látod meg a fotózni valót.
Na tessék, ebben is tehetséges vagy.
A blogod elkészítésében? Szintén.
Erőt és kitartást kívánok a további munkádhoz.
Üdv:
Ági

Guildenlenny 2010.02.14. 13:42:52

@baráth: Szia Ági! Köszönöm szépen a látogatást, nézz be máskor is, igyekszem minél több érdekességgel, gondolatébresztővel szolgálni! :)
süti beállítások módosítása